Phil´s Burger öppnar nya restauranger på olika orter med jämna mellanrum då efterfrågan på deras goda hamburgare ökar. I och med detta blir menyuppdateringen en utmaning som väldigt få klarar av. Nya skyltar ska designas, printas, levereras och sedan monteras på alla restauranger vilket gör att menyändringar blir väldigt få eller begränsas till ett fåtal uppdateringar under året. Vi fick i uppdrag av Phil´s Burger att leverera en lösning för att underlätta menyhanteringen.
Då vi är ett växande företag i en ständigt utvecklande bransch är det viktigt för oss att snabbt och enkelt kunna styra budskap och menyer ute på våra restauranger. Vårt samarbete med Signcast har underlättat detta arbete enormt då jag med bara några klick kan uppdatera och justera budskapen på samtliga skärmar.
Signcast är väldigt lösningsorienterade och lättillgängliga vilket känns tryggt hos en samarbetspartner. Mjukvaran Castit är pedagogiskt uppbyggd och tar endast någon minut att lära sig, utan att för den delen bli för simplifierad.
Idag hanterar Phil´s Burger sin meny direkt i molnet och skjuter ut budskapen till alla sina restauranger med några få knapptryck i Castit. Schemaläggning av kampanjer, prisuppdateringar och menyändringar görs på några få sekunder.
Phil’s Burger grundades 2014 av matfantasten Philip Örtegren och entreprenören Peder Ska. Konceptet bygger på att hamburgarna görs från grunden med de bästa råvarorna utan tillsatser.
Menyn består av ett antal burgare gjorda på färskt hängmörad svenskt gårdskött från Hälsingestintan, utöver det finns det självklart vegetariska, veganska och glutenfria alternativ.
Brödet bakar vi själva varje morgon i vårt bageri i Sundbyberg och våra såser gör vi från grunden med egna recept. I dagsläget finns Phil’s Burger på elva olika ställen – i Stockholm, Uppsala och Eskilstuna. Välkomna!